Noutatile Noastre
News
Nu sunt noutati pe site!
Aveti Nelamuriri?

Aveti nelamuriri in privinta site-ului nostru?
Orice informatie in plus sau nelamurire se rezolva in sectiunea Contact!
Google Advertising

Tag-uri
GESTIONAREA UNEI SITUAŢII DE
CRIZĂ EDUCAŢIONALĂ
(plan de intervenţie)
Nu puţine sunt situaţiile �n care cadrul didactic se confruntă cu unele situaţii aparent insolvabile care afectează prin obstaculare bunul mers al activităţilor din clasă.
Criza poate fi definită ca un eveniment sau un complex de
evenimente inopinante, neaşteptate dar şi neplanificate, generatoare de
periculozitate pentru climatul, sănătatea ori siguranţa clasei respective şi a
membrilor
acesteia.
Mecanismele de a prevedea, delimita, defini, controla şi soluţiona o situaţie de criză presupun un efort mare, strategii de intervenţie ferme dar prudente, un consum de energie nervoasă şi fizică sporit, cu şanse de a determina consecinţe greu de evaluat �n planul echilibrului psihic al persoanelor implicate.
Identificarea şi cunoaşterea situaţiilor de criză: L.C., 10 ani, se mută cu familia �n actualul oraş şi schimbă instituţia de �nvăţăm�nt cu una similară, dar nu se poate acomoda �n actualul colectiv de elevi (nu reuşeşte să �nchege o relaţie apropiată cu nicio colegă, nu participă la activităţile informale ale grupului, deşi ar dori acest lucru, nu reuşeşte să găsească puntea de legătură către trăirile grupului), fapt pentru care devine treptat tot mai emotivă, introvertită.
Etiologia situaţiei de criză: se constată că �n colectivul de elevi grupul fetelor se comportă ca o castă cu circuit �nchis care barează �ncercările fetei nou venite de a se integra �n grup. Fetele din clasă o percep pe L.C. ca un contracandidat pertinent la conducerea formală a clasei. Aceasta este o fată foarte serioasă, conştiicioasă, politicoasă, educată, deci �ntruneşte toate calităţile unui lider apreciat de adulţii şcolii. Elevii din clasă o percep ca un intrus care le periclitează poziţia �n faţa profesorului. De aici o ură inexplicabilă, o competiţie fără substanţă, conflicte latente �ntre elevi şi fata nou- venită.
Decizia: Situaţia tensionată din clasă impune luarea unei decizii urgente. Se discută cu elevii dacă se complac �n această situaţie de disconfort pentru �ntregul colectiv sau sunt hotăr�ţi să schimbe ceva pentru ca atmosfera din clasă să redevină la normal.
Program de intervenţie : Realizarea activităţilor din clasă se vor face numai �mpreună cu L.C., pe grupuri mici fiecare elev av�nd sarcini proprii, reuşita activităţii depinz�nd de reuşita fiecărui elev �n parte. Elevii vor avea acţiuni comune fără a se pune pe prim plan aspectul competiţional sau ierarhizarea elevilor �n grup.
Aplicarea măsurilor: Se va urmări atent desfăşurarea acestor activităţi comune, L.C. va fi ajutor de nădejde pentru elevii care se descurcă mai greu la rezolvarea temelor, aceasta pentru a căpăta �ncrederea colectivului şi pentru a fi apreciată de colegi, elevii vor fi consiliaţi pe tema interrelaţiilor din colectiv pentru a conştientiza problema unităţii şi a sintalităţii colectivului de elevi.
Controlul
: diversitatea procedurilor folosite, multe dintre ele fără o pretestare
anterioară, solicită o ajustare permanentă a lor din mers fără stagnări şi
pauze. Cursivitatea intervenţiilor, gradul de omogenitate şi coerenţă sunt
verificate şi optimizate prin intermediul controlului.
Evaluarea: are �n vedere măsurarea şi aprecierea stării finale a clasei �n urma �ncheierii demersurilor rezolutive. E bine să fie configurate seturi de indicatori relevanţi pentru a evita distorsiunile �n apreciere şi pentru certificarea nivelului final. Sunt evaluate permanent rezultatele obţinute şi relatate elevilor pentru a �ncuraja bunele practici.
Un obiectiv esenţial al etapei evaluative �l constituie concluziile obţinute �n urma impactului cu starea de criză şi angajarea tuturor celor implicaţi �n acţiuni de cunoaştere şi de prevenire a viitoarelor situaţii de acest gen.
EU VAD REZOLVAREA IN DOUA FELURI:
Send Mail